Pazarlama, markaların hedef kitlesine ulaşmak, satışını yaptığı ürün ve hizmetleri tanıtmak, marka bilinirliği yaratmak, satışlarını arttırmak için strateji geliştirme, iletişim yürütme ve kar edilebilir müşteri aksiyonu yaratma süreçlerinin tümüne verilen isimdir. 

Pazarlama tekniği ürün ve hizmetlerin üretimden son tüketiciye ulaşımına kadar izlenen stratejilerin tümüne verilen isimdir. Tanıtım ve pazarlama teknikleri nelerdir sorusuna yanıt arayan kişi ve işletmelerin bilmesi gereken satış ve pazarlama teknikleri şunlardır;

1-Ağızdan Ağıza Pazarlama

Ağızdan ağıza pazarlama ya da bilinen diğer adı ile WOMM, kişilerin yakın çevrelerine bir markayı veya bir markanın ürünlerini sözlü ya da yazılı olarak tanıttığı pazarlama tekniğine verilen isimdir.

2-İşlemsel Pazarlama

Transactional Marketing ya da bilinen diğer adı ile İşlemsel Pazarlama, hızlı satışların hedeflendiği bir pazarlama stratejisidir ve genellikle markalar bu pazarlama yönteminde tüketiciler ile ilişkiye girmemektedir.

3-İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlaması, markaların hedef kitlesinde yer alan tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği ve güvenini arttırmak, ürün ve hizmetlerini tanıtmak ve satış arttırmak ve tüketicileri alışveriş yaptırmak için içerik üretimine ve bu içeriklerin dağıtımına odaklandığı yenilikçi pazarlama tekniklerinden birisidir.

4-Viral Pazarlama

Bu tekniğin viral ismiyle anılmasının en önemli nedeni diğer müşterilere iletilmek istenen mesajın bir virüs gibi hızlıca ve engelsiz yayılmasının istenmesidir. Bu yayılmanın virüsten farkı ise, kullanıcıların memnun oldukları ürün ya da hizmetlerle ilgili mesajları kendi istekleriyle iletmeleridir.

5-Dijital Pazarlama

Tanıtım ve pazarlama teknikleri arasında en çok kullanılan dijital pazarlama, işletmelerin ürün, hizmet ve kampanyalarını tanıtmak, marka bilinirliklerini arttırmak ve satış yapmak için arama motorları, sosyal medya platformları ve mobil uygulamalar gibi dijital ortamlarda yürüttüğü iletişim ve pazarlama stratejilerinin genel adıdır.

Google ADS- Google SEO - Sosyal Medya Pazarlaması - Email Marketing - SMS Pazarlaması - Influencer Marketing - Affiliate Marketing

6-Karşı Pazarlama

Markaların saldırıya maruz kaldığı dönemlerde kendilerini savunmak için kullandığı bir pazarlama tekniğidir.

7-Story Telling

Instagram Reels ve hikâye kullanımının artması ile beraber yenilikçi pazarlama teknikleri arasında yer alan Story Telling, markaların ürün ve hizmetlerini tanıtırken markalarına ait kurumsal kimliklerinden ve marka hikayesinden yararlanarak yaptığı pazarlama çalışmalarına verilen isimdir.

8-Influencer Marketing

Satış pazarlama tekniklerinden birisi olan Influencer marketing, son dönemlerin en popüler pazarlama yöntemlerinden birisidir. Genellikle Youtube, Tiktok ve Instagram gibi sosyal medya platformlarında daha yaygın olan Influencer Marketing yönteminde markalar yüksek takipçi ve abone sayısı olan kişiler ile iş birliği yapmaktadır.

WEB TASARIMI

Web Tasarımı; görseller ve metinlerden oluşan web sayfası içeriklerinin web sitesi ziyaretçilerine bir düzen içerisinde sunulmasıdır. Web tasarımı yapabilmek için öncelikle bir projeye ihtiyaç vardır. Firma, şahıs, marka veya ürün projenin esas konusunu oluşturur.

Örneğin; doktor veya diş hekimi web sitesi, firma web sitesi, otel web sitesi, sağlık merkezi veya hastane web sitesi bir web tasarım projesidir. Buradan da anlaşıldığı gibi web tasarım kişi, kurum veya kuruluşları tanıtmak amacıyla yapılan, web sitesi sayfalarını kodlama, düzenleme ve internet ortamında yayınlama çalışmalarının tümüdür. Web tasarım çalışmaları yapan uzman kişilere web tasarımcısı veya web master denir.

WEB TASARIM NASIL YAPILIR?

Bir web sitesi yayınlanmadan önce birçok aşamadan geçer.

1-Projenin Belirlenmesi

2-Kurumsal Kimlik Çalışması

3-Grafik Tasarım Çalışması

4-Web Sayfalarının Kodlaması

5-İçerik Yönetim Sistemi Entegrasyonu

6-Web Sitesinin Test Süreci

7-Web Sitesinin Yayınlanması

BAZI WEB TASARIMI KAVRAMLARI

Hosting: İnternet sitenize ait verileri depolayan ve istenilen zamanda kullanıcıya ulaşmasını sağlayan hizmettir.

Http: Web üzerinden yapılan iletişim kurallarını belirleyen protokoldür. İngilizce Hyper Text Transfer Protocol kelimelerinin baş harflerinden türetilmiştir. 

SLL: Secura Sockets Layer ( güvenlik giriş katmanı ) anlamına gelir. Verilerin şifrelenerek güvenli bir şekilde ulaşmasını sağlar. 

SEO: Search Engine Optimization kelimelerinin baş harflerinden türetilmiştir. Arama motoru optimizasyonu anlamına gelir. Google, Yandex, vs. arama motorlarında arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak için yapılan çalışmalardır.

CMS: İçerik Yönetim Sistemi (CMS), web sitesi sahibinin web sayfalarına fotoğraf, resim, tablo, grafik, video, metin, vb. içerikleri ekleyip çıkarmasını sağlayan yazılımlardır. 

Görsel Sanatlar ve İletişim Tasarımı 

Görsel İletişim Tasarımın amacı, dijital medyada ve birçok farklı medya ve özel kuruluşlarda görsel içerikler üreterek müşteri ve ürün arasında bir bağ oluşturmaktır.

Grafik Tasarımın Temel İlkeleri

Klasik grafik tasarım teorisine göre tasarımın unsurları şunlardan oluşur: çizgi, şekil, doku, değer/renk ve alan.

Çizgi

Çizgi genişliği ve derinliği olmayan tek boyutlu geometrik şekle denir. Farklı anlatımlarla çizgi eninden daha uzun işarettir veya sınırsız sayıda noktalara verilen isimdir. Çizgiler nesnelerin çevrelenmesinde veya kenarların oluşturulmasında kullanılır. Çizgi tek başına veya diğer çizgilerle ya da yüzeylerle kombinasyonlar oluşturarak; Organize olabilir. Dokulaşabilir. Göze rehberlik eder. Hareketi görselleştirir. 

Şekil

Şekil kapalı bir çizgisel öğenin çevrelediği alan , farklı renk, değer veya doku ile oluşturulmuş bir alan , şekiller tarafından çevrelenmiş bir alan olarak ifade edilir. Şekil yükseklik ve genişliği olan ancak derinliği olmayan iki boyutlu bir nesnedir.

Geometrik şekiller daire, kare, üçgen, dikdörtgen gibi düz kenarları ve tutarlı eğimleri ile keskin ve kırıktır. Doğal veya organik şekiller doğada bulunur.

Renk

Renk ışığın bir özelliğidir. Renk ışığın cisimlere çarptıktan sonra yansıyarak görme duyumuzda bırakmış olduğu etkidir. Renkler ışıkla birlikte oluşurlar. Renkler insanların üzerinde birçok değişik duygular uyandırırlar. Gerçek dünyada gözümüzün algılayabildiği toplam renk sayısı, kaba bir hesapla yaklaşık 10.000.000’dur. Ancak renkleri çıplak gözle görmenin ve algılamanın, ışık, hava koşulları ve çeşitli çevresel şartların da etkilediğini hesaba katarsak, aslında bu rakam sonsuza ulaşabilir. 

Değer

Işığın bir özelliğidir. Parlaklık veya ton olarak da adlandırılır. Görece parlaklık veya karanlık şeklinde de ifade edilir. Değer kontrastı ışık ve karanlık arasındaki varyasyon derecesine referans vermektedir .

En yüksek değer karşıtlığı sadece siyah ve beyaz kullanılarak elde edilir. Değerlerin aralığı daraldıkça karşıtlık değeri düşer. Aralık parlak değerlerle sınırlıysa bu yüksek anahtar olarak isimlendirilir; koyu değerlerin sınırlı bir aralığı düşük anahtar olarak isimlendirilir.

Doku

Doku bir nesnenin yüzey kalitesidir, pürüzlülüğü veya pürüzsüzlüğüdür, bir dokunsal yüzey hissidir. Gerçek veya dokunsal, doku aslında hissedilebilir. İki boyutlu tasarımda gerçek doku kanvas hissi veya kâğıdın yüzeyidir. Görsel dokular gerçek dokuların değer ve renk motifleri çoğaltılarak yaratılabilir. Görsel doku işaretlerin ve şekillerin tekrarlanması yoluyla da oluşturulabilir.

Bütünlük

Bütünlük her bir parçanın tek tek değil bütünsel bir anlam kazanmasıdır. Bütünlük belki de tasarım ilkelerinin en önemli olanıdır, ancak çoğunlukla en zor anlaşılanıdır. Bütünlük tasarımın en temel ilkesidir ve diğer ilkeler tarafından da desteklenir. Tasarımın bütünlüğü olmazsa o tasarım başarılı olarak düşünülemez

Farklılık

Farklılık bir öğenin karakterini onu farklılaştırmak için değiştirmek anlamına gelir. Farklılık bütünlüğün tamamlayıcısıdır ve görsel ilgi yaratmak için ihtiyaç duyulur. Bütünlük olmaksızın bir görüntü kaotik ve okunamaz olduğu gibi farklılığın olmadığı durumlarda da görüntü sıkıcı, donuk ve ilgi çekici olmayandır.

Vurgu

Vurgu bir tasarımda odak noktası yaratır; o en önemli olana nasıl dikkatleri çekeceğimizdir. Vurgu olmaksızın, gören kişinin resme bakışını çekmeksizin iletişim gerçekleşmez.

Denge

Denge bir tasarımdaki görsel ağırlığın eğit olarak dağıtılmasıdır.  Bir tasarımda denge unsuru varsa, o tasarım kendisiyle “barışık” demektir. Görsel denge dikey eksen etrafında oluşur ve gözler eksenin iki tarafında da görsel ağırlığın eşit dağılımına ihtiyaç duyar.

Alan

Alan iki boyutlu tasarımda zorunlu olarak düzdür; genişlik ve yüksekliği vardır ama derinliği yoktur. Gören kişinin zihninde boşluk illüzyonu yaratabilecek belli işaretler vardır. Bu işaretler kullanılarak sanatçılar ve tasarımcılar üç boyutlu olarak algılanabilecek resimler oluşturabilirler.

Zıtlık (Karşıtlık)

Zıtlık tasarımı ilgi çekici hale getiren iyi bir ilkedir. Zıtlık okuyucunun dikkatinin dağılmasını engeller. Çizgiler, şekiller ve grafikler zıtlık yaratabilir.



Ritim (Devamlılık)

Görsel tasarımda nesnelerin uyum oluşturacak şekilde dengelenmesidir. Ritim gözün tasarımdaki önemli parçaları yakalamasını, tasarımın mesajının kolaylıkla algılanmasını sağlar.



Oran/Orantı

Oran boyut ile şekil arasındaki ilişkidir. İyi bir orantı için elemanların boyutlarını
iyi değerlendirmek gerekir.