AKIŞ ŞEMASI / AKIŞ DİYAGRAMI

Problemlerin çözümüne yönelik oluşturulan algoritmaların şekil veya sembollerle gösterilmesidir.



İKİ SAYININ ÇARPIMINI HESAPLAYAN PROGRAMIN
ARAYÜZÜ VE ALGORİTMASI


Değişkensiz Algoritma

Adım 1 Başla
Adım 2 Birinci Sayıyı Gir
Adım 3 İkinci Sayıyı Gir
Adım 4 İki Sayıyı Çarp
Adım 5 Sonucu Ekrana Yazdır 
Adım 6 Bitir

Değişkenli Algoritma

Adım 1 Başla
Adım 2 Birinci Sayıyı Gir, S1
Adım 3 İkinci Sayıyı Gir, S2
Adım 4 CARP= S1 * S2
Adım 5 CARP Değerini Ekrana Yazdır 
Adım 6 Bitir 


İKİ SAYININ TOPLAMINI HESAPLAYAN 
PROGRAMIN C# ( C SHARP KODU )

//textbox ve labelden okuyup sayi1 ve sayi2 değişkenlerine aktarma

double sayi1 = Convert.ToDouble ( textBox1.Text ) ;
double sayi2 = Convert.ToDouble ( textBox2.Text ) ;

//sayıları toplayıp label nesnelerine ekliyoruz.

label1.Text = Convert.ToString ( sayi1 * sayi2 ) ; 

C SHARP IF ELSE KULLANIMI

C# if else mantıksal bir durumu ( boolean ) kontrol etmek gerektiğinde kullanılır.
Kelime anlamlarına bakıldığında if eğer, else aksi durumda anlamlarına gelir.
Kontrol edilecek ifade if şartı olarak yazılır, ifade doğru ise if bloğu içerisindeki 
kodlar çalışır. İfadenin doğru olmadığı durumda da kod çalıştırmak istenirse if
bloğundan sonra bir else bloğu oluşturulur. Her if kullanımında else bloğu tanımlamak zorunlu değildir.

Buradan da genel bir tanımlama yapılabilir. Buna göre mantıksal bir kontrol eğer 
doğruysa (if bloğu) ya da değilse (else bloğu) çalışacak kodlar yazmamıza olanak tanır.

IF ELSE KULLANIMINA ÖRNEKLER

if (5<3)

Console.WriteLine ( " Küçüktür" ) ;

else

Console.WriteLine ( "Büyüktür" ) ;

------

if (5 < 3)

Console.WriteLine ( "5 Küçüktür 3' ten" ) ;
else if (5 > 3)
Console.WriteLine ( "5 Büyüktür 3' ten" ) ;
else if (5 >= 3)
Console.WriteLine ( "5 Büyük veya Eşittir 3’ e" ) ;
else if (5 == 3)
Console.WriteLine ( "5 Eşittir 3’ e" );
else
Console.WriteLine ( "Bu şartların hepsi yanlıştır" ) ;

NOT ALGORİTMASI PROGRAMI

Klavyeden girilen 2 yazılı notu 1 sözlü notu verilerini kullanarak ortalamayı bulan 
ve sınıftan geçme durumunu yazan programın algoritmasını akış şemasıyla 
birlikte oluşturunuz.

// PROGRAMIN ALGORİTMASI

Adım 1 Başla
Adım 2 Birinci Yazılı Notunu Gir, Y1
Adım 3 İkinci Yazılı Notunu Gir, Y2
Adım 4 Sözlü Notunu Gir, sozlu
Adım 5 ort=(Y1+Y2+sozlu)/3
Adım 6 Ekrana ort değerini yazdır
Adım 7 Eğer Ort >=45 ise, «Dersi Geçtiniz» yaz Adım 8’e git
Adım 8 Değilse «Dersten Kaldınız» yaz
Adım 9 Bitir



// NOT ORTALAMASI PROGRAM KODU

{

double y1 = Convert.ToDouble(textBox1.Text);
double y2 = Convert.ToDouble(textBox2.Text);
double sozlu = Convert.ToDouble(textBox3.Text);

int ort = Convert.ToUInt16((y1 + y2 + sozlu) / 3);

label1.Text = Convert.ToString(ort);

if (ort >= 45)
{ label2.Text = "Dersten Geçti" ; }
else

{
label2.Text = "Dersten Kaldı" ; }
}

C SHARP DİZİLER

C# diziler, aynı tipte birden çok veriyi tutmak için kullanabileceğimiz programlama nesneleridir. Dizilerin örnek kullanımında, gün veya ay isimlerini teker teker farklı değişkenlere aktarıp tutmak yerini bunları sıralı bir şekilde tek bir dizide tutabilir, çok daha pratik bir şekilde kullanabiliriz.

C# da dizi tanımlarken elemanlarımız önceden belirli ise doğrudan elemanları ( 1.ve 2. satırdaki gibi ) belirterek diziyi oluşturabiliriz. Elemanlar arasında virgül kullanımını unutmamak gerekir.

string[ ] gunler = new gunler[ ]{ "Pazartesi", "Salı", 
"Çarşamba","Perşembe","Cuma","Cumartesi","Pazar" }

string[ ] gunler = { "Pazartesi", "Salı", 
"Çarşamba","Perşembe","Cuma","Cumartesi","Pazar" }
string[ ] gunler = new gunler[7]

FLOW CHART VISUAL PROGRAMMING LANGUAGE

Flow Chart programıyla akış şemaları düzenleyebilir ve
uygulamalar yaparak exe uzantılı çıktılar alabiliriz. 


FLOW CHART İLE NOT ORTALAMASI UYGULAMASI

Adım 1 Başla
Adım 2 Birinci Yazılı Notunu Gir, Y1
Adım 3 İkinci Yazılı Notunu Gir, Y2
Adım 4 Sözlü Notunu Gir, sozlu
Adım 5 ort=(Y1+Y2+sozlu)/3
Adım 6 Ekrana ort değerini yazdır
Adım 7 Eğer Ort >=45 ise, «Dersi Geçtiniz» yaz Adım 8’e git
Adım 8 Değilse «Dersten Kaldınız» yaz
Adım 9 Bitir

*Algoritma hali verilen problemin akış şemasını 
FLOW CHART PROGRAMINDA yapınız.



FLOW CHART İLE KOŞULLU ALGORİTMA UYGULAMASI

Adım 1 Başla
Adım 2 Sayı Girişi Yaptır
Adım 3 Eğer (sayı>0) (‘’sayı pozitiftir’’) Yaz ve Adım 5'e Git
Adım 4 Değilse (‘’sayı negatiftir’’) Yaz
Adım 5 Bitir

*Algoritma hali verilen problemin akış şemasını 
FLOW CHART PROGRAMINDA yapınız.