KODLA BÜYÜ: Nesneler ve Hareketler
Karakterimizin ilerlemesini sağlamak için kullanılır. İçerisine yazılan değere göre hareket eder.
Örneğin, forward(5) karakterimizin 5 kare ilerlemesini sağlar.
Karakterimizin sahne içerisinde dönüş yapmasını sağlamak için kullanılır. Bu komut sayesinde karakterimiz sağa sola ya da geriye dönüş yapabilmektedir. Ayrıca girilen açı değeri kadar dönüş de yapabilmektedir.
Örneğin; turn(right), turn(left), turn(back), turn(270) vb. şekillerde kullanılabilir.
Karakterimiz tavşanın sahnede yer alan havuçları toplamasını sağlayan komutumuzdur. getCarrot() komutumuz sayesinde havucun yanına kadar gelen tavşanımız havucu alarak görevini tamamlayabilir.
Örnek Kullanım: getCarrot()
Karakterimiz rakunun sahnede yer alan mısırları toplamasını sağlayan komutumuzdur. getCorn() komutumuz sayesinde mısırın yanına kadar gelen rakunumuz mısırıalarak görevinitamamlayabilir.
Örnek Kullanım: getCorn()
Karakterimizin sahneden bir kademe yukarı ve bir adım ileri gitmesini sağlayan komutumuzdur. Bu komutumuz ile karakterlerimiz görev sahnemizde bir üst basamakta yer alan hedeflerimize ulaşabilmektedir.
Örnek Kullanım: forwardUp()
Belirli bir problemi çözmek veya belirli bir amaca ulaşmak için çözüm yolunun adım adım tasarlanmasıdır.