BİLİŞİM NEDİR?
Örnek: Monitör, Yazıcı, Klavye, Fare, Anakart, Sabit Disk gibi tüm parçalardır.
İŞLEMCİ
-------------------------------------------------------------------------
YAPAY ZEKA (YZ) - ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI)
Yapay Zekâ, bilgisayarların tıpkı insanlar gibi öğrenmesini, problem çözmesini ve kararlar vermesini sağlayan bir bilim dalıdır. Bir bilgisayarı veya robotu "akıllandırma" yoludur!
Yapay Zeka Örnekleri:
Otonom sürüş yapan Tesla araçları
Google Fotoğraflar’daki yüz tanıma özelliği
ChatGPT gibi doğal dil işleme tabanlı sohbet botları
Uygulamaların öneri sistemi
-------------------------------------------------------------------------
grafik gibi içeriklerin de eklenebildiği programlardır.
Örnek: Microsoft Word - Open Office – Libre Office
KISAYOL TUŞLARI
CTRL + X = Kes
CTRL + C (copy) = Kopyala
CTRL + V = Yapıştır
CTRL + S (save) = Kaydet
CTRL + O (open) = Aç
CTRL + P (print) = Yazdır
CTRL + A (all) = Tümünü Seçer
CTRL + Z = Son Yapılan İşlemi Geri Alır.
-------------------------------------------------------------------------
ETİK
Bilişim teknolojileri ile ilgili her alanda uyulması gereken kurallara Bilişim Etiği denir.
123456, abcde gibi şifreler kullanmayın.
a1b, 125, aa11 gibi kısa şifreler kullanmayın.
Tekin 4025 yerine TeKiN@4025 gibi kullanımları tercih edin.
Farklı sitelerde uygun eklemeler yaparak şifrenizi farklılaştırın.
-------------------------------------------------------------------------
İçerisinde türkçe karakter ve boşluk karakteri kullanılamaz.
-------------------------------------------------------------------------
PROBLEM ÇÖZME BASAMAKLARI
1.Problemi Anlama
2.Plan Yapma
3.Planı Uygulama
4.Çözümü Değerlendirme
Karşılaştırma Operatörleri


İKİ SAYININ TOPLAMINI HESAPLAYAN
PROGRAMIN ALGORİTMASI

FLOW CHART
uygulamalar yaparak exe uzantılı çıktılar alabiliriz.
-------------------------------------------------------------------------
SCRATCH
Scratch grafik programlama dilleri arasında yer almaktadır. Çocukların oyun, animasyon ve uygulamalar yapabilecekleri bir programdır. 7-16 yaş kullanımına uygun geliştirilmiş programlama dilidir.
https://scratch.mit.edu/
Scratch, MIT Medya Laboratuarında geliştirilmiştir.
Ekrandaki her bir nokta yatay (x) ve dikey (y) bileşenlerinden oluşur.
Kuklaların birden fazla farklı görünümleri bulunabilir. Kuklaların her bir görünümüne kostüm denir.
Scratch programında programlama için gerekli olan kodlar bloklar halinde bulunur.
Döngü: Kod bloklarının kaç kere tekrarlanacağını ifade eder.
-------------------------------------------------------------------------
ARDUINO
www.arduino.cc
Arduino kullanarak çeşitli sensörlerden gelen sinyalleri okuyabilir, ışık yakıp söndürebilir, motor çalıştırabilir; kısacası tüm elektronik uygulamalar yapılabilir.
Arduino kartlar üzerinde bir adet mikrodenetleyici bulunur.
Bir USB kablosu ile kolayca Arduino kodlanabilir.
*Açık kaynak kodludur.
*Dışardan güç sağlayabilmek için 7V-12V girişi vardır.
* ARDUINO UNO MODELİ
En Çok tercih edilen Arduino modelidir. Üzerinde ATmega328P mikrodenetleyicisi bulunmaktadır.
- Dijital Giriş / Çıkış Pini: 14
- PWM Pinleri : 6
- Analog Giriş Pinleri: 6
Sensörler ölçtüğü değerleri elektrik sinyallerine çevirirler.
Mekanik Sensörler: Uzunluk, alan, miktar, kuvvet, basınç, hız gibi değişkenler ölçülebilir.
Termal sensörler: Sıcaklık gibi değişkenler termal sensörler sayesinde ölçülür.
Elektriksel Sensörler: Voltaj, akım, direnç, frekans gibi değişkenler ölçülür.
Manyetik Sensörler: Alan yoğunluğu, geçirgenlik gibi değerler ölçülür.
* HAREKET EDİNCE YANAN LED UYGULAMASI
Malzemeler:
- Arduino Uno
- Tane Breadboard
- LED
- Direnç ( 220 Ohm )
- Tane Jumper Kablolar
- PIR Sensör








