KODLA BÜYÜ: Yardımcı Karakterler
Genel Bakış
Yeni dersimizde, Kodris platformundaki sevimli karakterimiz maymunun görevlerini tamamlayabilmesi için yeni komutlar öğreneceğiz. Sevimli karakterimiz kaplumbağa maymuna görevini tamamlaması için yardımcı olacak.
UYARI!
Ekrandaki ana karakterimizi hareket ettirmek için kullandığımız komutlarda örneğin monkey.forward() şeklinde yazmamıza gerek yoktur. Ana karakter için forward() yazılması yeterlidir.
Nokta kullanmadan verilen komutlar görevleri tamamlamak için sahnede yer alan ana karakterimiz içindir. Ancak sahnede birden fazla karakter bulunuyorsa ana karakterimiz dışındakileri burada olduğu gibi (nokta kullanarak. Örn: “turtle.forward()”) özellikle belirtmemiz gerekmektedir.
Konu Sahnelerinde Kullanılacak Kod ve Blok İkonları Karakterimizin sahnede görünen muzları toplamasını sağlayan komutumuzdur. Bu komutumuz sayesinde maymun karakterimiz muzların yanına kadar gelip muzları toplayabilir ve böylece görevlerini tamamlayabilmektedir.
Örnek Kullanım: getBanana()
Kodris platformu temel olarak öğrencilerimizin gerçek kodlama yapmasına yönelik tasarlanmıştır. Bunun için sahnedeki karakterin blokları hazır halde bulunmaz. Karakterin üzerine tıklandığında blok ve kod modunda otomatik oluşur.
Yardımcı karakter olan kaplumbağa örneğinde olduğu gibi sahnedeki herhangi bir turtle karakterine tıkladığınızda kaplumbağa bloğu blok modunda otomatik olarak oluşacaktır.
UYARI!
Yardımcı karakterler konumuzda sahne çözümleri için blok modunda algoritma kurmak istediğimizzaman oyun ekranından kaplumbağamıza tıkladığımızda otomatik olarak kaplumbağa bloğu oluşacaktır. Kod modunda iken kaplumbağaya tıklarsak kod kısmına “turtle”yazılacaktır.