5.SINIF KODLAMA: AKIŞ ŞEMALARI - ALGORİTMALAR - FLOW CHART PROGRAMI


AKIŞ ŞEMASI / AKIŞ DİYAGRAMI

Problemlerin çözümüne yönelik oluşturulan algoritmaların şekil veya sembollerle gösterilmesidir.




İKİ SAYININ TOPLAMINI HESAPLAYAN PROGRAMIN
ARAYÜZÜ VE ALGORİTMASI



Değişkensiz Algoritma

Adım 1 Başla
Adım 2 Birinci Sayıyı Gir
Adım 3 İkinci Sayıyı Gir
Adım 4 İki Sayıyı Topla
Adım 5 Sonucu Ekrana Yazdır 
Adım 6 Bitir

Değişkenli Algoritma

Adım 1 Başla
Adım 2 Birinci Sayıyı Gir, S1
Adım 3 İkinci Sayıyı Gir, S2
Adım 4 Toplam= S1 + S2
Adım 5 Toplam Değerini Ekrana Yazdır 
Adım 6 Bitir 


İKİ SAYININ TOPLAMINI HESAPLAYAN 
PROGRAMIN C# ( C SHARP KODU )

//textbox ve labelden okuyup sayi1 ve sayi2 değişkenlerine aktarma

double sayi1 = Convert.ToDouble(textBox1.Text) ;
double sayi2 = Convert.ToDouble(textBox2.Text) ;

//sayıları toplayıp label nesnelerine ekliyoruz.

label1.Text = Convert.ToString(sayi1 + sayi2) ; 

NOT ORTALAMASI HESAPLAYAN PROGRAMIN ALGORİTMASI

Adım 1 Başla
Adım 2 Birinci Yazılı Notunu Gir
Adım 3 İkinci Yazılı Notunu Gir
Adım 4 Performans Notunu Gir
Adım 5 Notları Topla VE 3’e Böl
Adım 6 Sonucu Ekrana Yazdır
Adım 7 Bitir 

FLOW CHART VISUAL PROGRAMMING LANGUAGE

Flow Chart programıyla akış şemaları düzenleyebilir ve
uygulamalar yaparak exe uzantılı çıktılar alabiliriz. 


FLOW CHART İLE ÜÇGENİN ALANI 

Yükseklik ve taban uzunluğu klavyeden girilince üçgenin alanını hesaplayan 
programın algoritmasını akış şemasıyla birlikte oluşturunuz.

Programın Algoritması:

Adım 1 Başla
Adım 2 Yükseklik Değerini Gir, h
Adım 3 Taban Uzunluğu Değerini Gir, t
Adım 4 Yükseklik ve Taban Uzunluğunu Çarp
Adım 5 Çarpım Sonucunu 2^ye Böl
Adım 6 Sonuç Değerini Ekrana Yazdır
Adım 7 Bitir

Not: Flow Chart programında dalgalı dörtgen şeklinin karşılığı «paralel kenar, out» nesnesidir.